A borfogyasztás és a rák kockázatának kapcsolata régóta foglalkoztatja a kutatókat

A kutatók az elemzés során a bor típusát és a rák fajtáját is figyelembe vették, különös tekintettel a prosztatarákra, a mellrákra, a bőrrákra és a tüdőrákra – publikálta a Nutrients folyóirat.
A vörösborban található rezveratrol bizonyítottan rendelkezik daganatellenes tulajdonságokkal. Mivel a vörösbor nagyobb mennyiségben tartalmazza ezt az antioxidánst, előfordulhat, hogy ez tompítja az alkohol káros hatásait. Ugyanakkor a kutatás nem igazolta, hogy a vörösbor csökkentené a rák kialakulásának esélyét, valószínűleg azért, mert a rezveratrol gyorsan lebomlik a szervezetben, és a borfogyasztás során nem éri el a szükséges koncentrációt.
A legfontosabb tanulság, hogy az alkoholfogyasztás továbbra is összefüggésbe hozható a daganatos megbetegedésekkel, és nincs olyan alkoholos ital, amely teljesen biztonságos lenne ebből a szempontból.
Dél-Afrika a hajrában már csak kilenc emberrel focizott
Így mentheti meg a kert kedvencét!
