Csodákat tehet a ketogén diéta?

Tanulmányok szerint csökkenthetik a zsírmáj kockázatát

BELFÖLD
  • 2026.05.12. - 08:24
Cikk borítókép
A ketogén diéta (vagy keto), alacsony szénhidráttartalmú étrend, amely főként magas zsírtartalmú ételekből áll (képünk illusztráció)AFP/Phanie/GARO | AFP/Phanie/GARO
MH és MH

Kínai kutatók szerint a ketogén diéta jelentősen csökkentheti a májzsírtartalmat az anyagcsere-összefüggő zsírmájbetegségben szenvedőknél. A tanulmány a Frontiers in Nutrition folyóiratban jelent meg. A szerzők megjegyzik, hogy az étrendi változások már viszonylag rövid megfigyelési időszak alatt is jelentős hatást fejtenek ki.

A tanulmányban 102 önkéntes vett részt, akiket két csoportra osztottak. Az első ketogén diétát követett szigorú szénhidrátmegvonással, míg a második alacsony kalóriatartalmú étrendet követett. Ennek eredményeként az első csoport résztvevőinek 84%-a számolt be javuló májműködésről és a májzsír csökkenéséről, míg a második csoportban ez az arány 45% volt.

A tudósok ezt a hatást annak tulajdonítják, hogy a szénhidrátok bevitelének csökkentése alacsonyabb inzulinszintet eredményez, és lelassítja a zsírképződést a májban. Ez arra készteti a szervezetet, hogy aktívabban használja fel a zsírtartalékokat energiaforrásként, ami felgyorsítja azok felhasználását.

Ugyanakkor a szakértők a diéta egy hátrányát is megjegyezték: a ketogén diétát követő résztvevők nagyobb izomtömeg-vesztést tapasztaltak. Ezért a kutatók azt javasolják, hogy ezt a fajta diétát megfelelő fehérjebevitellel és rendszeres testmozgással kombinálják.

Reklám
Csodákat tehet a ketogén diéta? | Magyar Hírlap