Az, amit megeszünk, tagadhatatlan hatással van az egészségünkre

A vegetáriánus étrend csökkenti a különféle ráktípusok kockázatát. Ezt most az Oxfordi Egyetem nagyszabású, a témával foglalkozó tanulmánya mutatta ki. Hogyan étkezzünk egészségesen?
Az, amit megeszünk, tagadhatatlan hatással van az egészségünkre. Ezt mutatja a vegetáriánus étrenddel és a rákkal kapcsolatos legnagyobb tanulmány, amely most jelent meg a „British Journal of Cancer” folyóiratban. Az Oxfordi Egyetem kutatói 1,8 millió észak-amerikai, európai és indiai ember étkezési szokásait elemezték. Köztük több mint
16 év alatt a vizsgálatban résztvevők közül több mint 220 000-nél 17 különböző típusú rák alakult ki.
A vegetáriánusoknál négy szervben is alacsonyabb volt a rák kockázata
A kutatók a baromfifogyasztók csoportját úgy határozták meg, mint minden olyan résztvevőt, aki rendszeresen fogyasztott baromfit, de vörös húst vagy feldolgozott húskészítményeket nem. A húsfogyasztók csoportjába tartoztak mindazok, akik vörös húst és feldolgozott húskészítményeket is fogyasztottak. A Nemzetközi Rákkutató Ügynökség szerint ezeket a húsfajtákat valószínűleg rákkeltőnek tekintik. A jelenlegi tanulmány megerősítette ezt: a húsevőknél volt a legnagyobb a kockázata számos ráktípusnak.
A vegetáriánusoknál viszont alacsonyabb volt a kockázata a rák kialakulásának a következő szervekben:
Ezenkívül 31 százalékkal csökkent a mielóma multiplex – a csontvelő rosszindulatú betegsége – kialakulásának kockázata.
A nyelőcső laphámsejtes karcinómájának kialakulásának kockázata azonban 93 százalékkal nőtt. Ez a nyelőcsőrák egy formája, amelyet a nagymértékű alkohol- és nikotinfogyasztás okoz.
A vegánoknál magas volt a vastagbélrák kockázata
A húsevőkhöz képest, a vegetáriánusokon kívül,
Bizonyos ráktípusok, például a petefészek-, a vér- és a hólyagrák esetében azonban a kockázat nem különbözött a húsevők és más étrendi csoportok között.
A vegetarianizmus és a rák közötti kapcsolat
De miért alacsonyabb a vegetáriánusoknál a kockázata számos ráktípus kialakulásának? A tudósok Nyugat-Európában és Észak-Amerikában végzett tanulmányok alapján arra a következtetésre jutottak, hogy a vegetarianizmus számos egészségügyi előnnyel jár az étrendnek köszönhetően, számol be a focus.de.
Dél-Afrika a hajrában már csak kilenc emberrel focizott
Így mentheti meg a kert kedvencét!
